În perioada 01 noiembrie 2024 – 30 noiembrie 2024, la HELPLINE cu număr unic la nivel național 0800.500.333, destinat victimelor violenței domestice, discriminării pe criteriul de sex și traficului de persoane, linie telefonică non-stop gratuită din cadrul Compartimentului Servicii Pentru Victimele Violenței Domestice, au fost primite un număr de 678 apeluri.

Din totalul de 678 apeluri primite:

  • 503 au fost apeluri preluate;

  • 156 au fost apeluri scurte;

  • 19 apeluri pierdute (angajare într-o altă convorbire).

Cele 503 apeluri preluate sunt clasificate astfel:

din punctul de vedere al domeniului pentru care a fost apelată linia telefonică:

 

  • 178 apeluri în domeniul violenței domestice (relatare acte de violență, informații privind adăposturile pentru victimele VD, informații privind linia telefonică, etc.);

  • 1 apeluri în domeniul traficului de persoane;

  • 0 apeluri în domeniul violenței sexuale – alt context decât VD;

  • 0 apeluri în domeniul egalității de gen;

  • 3 apel în domeniul hărțuirii la locul de muncă;

  • 321 apeluri alt domeniu/nu au fost de competența ANES (semnalare situații care nu sunt de competența ANES).

 

din punctul de vedere al calității persoanei apelante:

 

  • pentru cele 178 apeluri în domeniul violenței domestice (inclusiv reveniri) :

135 apelanți “victimă”;

 36 apelanți “martor”;

  7 apelanți “altă persoană”;

  • pentru cele 1 apel în domeniul traficului de persoane (inclusiv reveniri):

1 apelant “martor”;

  • pentru cele 0 apeluri în domeniul violenței sexuale – alt context decât violența domestică:

  • pentru cele 0 apeluri în domeniul egalității de gen:

  • pentru cele 3 apeluri în domeniul hărțuirii la locul de muncă:

2 apelanți “victimă”;

1 apelant “martor”;

  • pentru cele 321 apeluri care nu au fost de competența ANES (inclusiv reveniri):

321 apelanți “altă persoană”.

În ceea ce privește tipurile de violență care au fost semnalate* (inclusiv în cazul unor reveniri ale apelantului), în cazuri de violență domestică și pentru situațiile în care persoana apelantă și-a exprimat disponibilitatea de a oferi detalii în acest sens, avem:

  • 112 acte de violență fizică;

  • 133 acte de violență verbală;

  • 144 acte de violență psihologică;

  • 5 acte de violență socială;

  • 3 acte de violență sexuală;

  • 7 acte de violență economică;

  • 3 acte de violență cibernetică;

* În cazul unui apel, de regulă sunt semnalate mai multe tipuri de violență.