În perioada 01 ianuarie – 31 iulie 2020, la linia telefonică cu nr. unic 0800.500.333 destinată victimelor violenței domestice, discriminării pe criteriul de sex și traficului de persoane, din cadrul ANES, au fost primite un număr de 1977 apeluri. Reamintim că linia telefonică cu nr. unic 0800.500.333 este gratuită și cu program continuu 24h/7 zile, iar personalul specializat care asigură funcționarea sa, vă stă în orice moment la dispoziție și vă poate asigura sprijin, consiliere și îndrumare, oricând aveți nevoie de ajutor.
Din totalul de 1977 apeluri primite în luna iulie 2020: 1607 au fost apeluri preluate, 253 au fost apeluri scurte, iar 117 apeluri pierdute (angajare într-o alta convorbire, convorbire întreruptă).
Cele 1607 apeluri preluate pot fi clasificate din punct de vedere al domeniului pentru care a fost apelată linia telefonică, după cum urmează:
-
829 apeluri în domeniul violenței domestice (inclusiv informații privind: funcționalitatea liniei telefonice; centre pentru victimele violenței domestice existente în anumite raze teritoriale, tipuri de informații pe care le oferim victimei;, informații privind adăposturile în care se află victime ale violenței domestice, rude ale persoanelor apelante, serviciile oferite acestor victime în perioada pandemiei de COVID-19);
-
2 apeluri în domeniul egalității de șanse/gen (apelantul se consideră discriminat în relația cu autoritățile; solicitare de informații privind egalitatea de șanse);
-
7 apeluri în domeniul traficului de persoane;
-
769 apeluri care alt domeniu/nu au fost de competența ANES (conflicte între vecini, stabilire program de vizită minori, consiliere psihologică minor, informații privind obținerea anumitor documente fără legătură cu activitatea noastră, inclusiv solicitarea unor informații referitoare la sprijin pentru persoane afectate de COVID-19, deplasarea în condițiile instituirii ordonanțelor militare, solicitarea unor informații referitoare la deplasare în condițiile stării de alertă apeluri primite de la persoane cu probleme psihice, etc.).
din punct de vedere al calității persoanei apelante:
-
pentru cele 829 apeluri în domeniul violenței domestice (inclusiv reveniri):
565 apelanți “victimă”;
204 apelanți “martor”;
60 apelanți “altă persoană”;
În ceea ce privește tipurile de violență care au fost semnalate (inclusiv în cazul unor reveniri ale apelantului), în cazurile de violență domestică și pentru situațiile în care persoana apelantă și-a exprimat disponibilitatea de a oferi detalii în acest sens, au rezultat următoarele date:
-
345 acte de violență verbală;
-
460 acte de violență psihologică;
-
465 acte de violență fizică;
-
16 violență sexuală;
-
8 violență economică;
-
25 violență socială.