RAPORTUL CALL CENTER
01 ianuarie – 31 decembrie 2021
În perioada 01 ianuarie 2021 – 31 decembrie 2021, la HELPLINE cu număr unic la nivel național 0800.500.333, destinat victimelor violenței domestice, discriminării pe criteriul de sex și traficului de persoane, linie telefonică non-stop gratuită din cadrul Serviciului Strategii, Politici, Programe și Monitorizare pentru Prevenirea și Combaterea Violenței Domestice, au fost primite un număr de 5547 apeluri.
Din totalul de 5547 apeluri primite:
-
3454 au fost apeluri preluate;
-
1197 au fost apeluri scurte;
-
895 apeluri pierdute (angajare într-o alta convorbire).
Cele 3454 apeluri preluate sunt clasificate astfel:
din punct de vedere al domeniului pentru care a fost apelată linia telefonică:
-
1993 apeluri în domeniul violenței domestice (relatare acte de violență, informații privind adăposturile pentru victimele VD/agresori, informații linie telefonică, informații privind adăposturile pentru agresori,etc.);
-
19 apeluri în domeniul traficului de persoane;
-
10 apeluri în domeniul egalității de șanse/gen;
-
1420 apeluri alt domeniu/nu au fost de competența ANES (semnalare situații care nu sunt de competența ANES,etc.);
-
13 apeluri în domeniul violenței sexuale – alt context decât violența domestică.
! De menționat faptul că în cadrul unui apel primit de la o victimă, aceasta a semnalat atât abuzuri ce țin de violența domestică, la care aceasta este supusă de către soț, cât și trafic de persoane la care agresorul o supune.
din punct de vedere al calității persoanei apelante:
-
pentru cele 1993 apeluri în domeniul violenței domestice (inclusiv reveniri):
1372 apelanți “victimă”;
485 apelanți “martor”;
136 apelanți “altă persoană”;
-
19 apeluri în domeniul traficului de persoane:
12 apelanți “martor”;
6 apelanți “altă persoană”;
! De menționat faptul că în cadrul unui apel primit de la o victimă, aceasta a semnalat atât abuzuri ce țin de violența domestică, la care aceasta este supusă de către soț, cât și trafic de persoane la care agresorul o supune.
De asemenea calitatea de “victimă” a persoanei apelante a fost luată în considerare o singură dată (pentru ambele domenii) la interpretarea acestor date.
-
10 apeluri în domeniul egalității de șanse/gen;
7 apelanți “victimă”;
3 apelanțit “martor”;
-
pentru cele 1420 apeluri care nu au fost de competența ANES (inclusiv reveniri):
37 apelanți “victimă”;
9 apelanți “martor”;
1374 apelanți “altă persoană”;
-
pentru cele 13 apeluri în domeniul violenței sexuale – alt context decât violența domestică (inclusiv reveniri):
7 apelanți “victimă”;
3 apelanți “martor”;
3 apelanți “altă persoană”.
Aferent apelurilor în care au fost semnalate acte de violență:
-
au fost întocmite 1336 fișe de identificare incident (semnalare incidente unice);
-
370 au fost reveniri;
-
286 apeluri nu au necesitat întocmirea fișelor de identificare a incidentului.
! De menționat faptul că în cadrul apelului nr.3268/2021 primit de la victimă, aceasta a semnalat atât abuzuri ce țin de violența domestică, la care aceasta este supusă de către soț, cât și trafic de persoane la care agresorul o supune.
În ceea ce privește tipurile de violență care au fost semnalate* (inclusiv în cazul unor reveniri ale apelantului), în cazuri de violență domestică și pentru situațiile în care persoana apelantă și-a exprimat disponibilitatea de a oferi detalii în acest sens, avem:
-
1145 acte de violență psihologică;
-
1101 acte de violență fizică;
-
971 acte de violență verbală;
-
123 acte de violență social
-
43 acte de violență economică;
-
41 acte de violență sexuală;
-
22 acte de violență cibernetică.
-
4 acte de violență spirituală;