În perioada 01 iulie 2022 – 31 iulie 2022, la HELPLINE cu număr unic la nivel național 0800.500.333, destinat victimelor violenței domestice, discriminării pe criteriul de sex și traficului de persoane, linie telefonică non-stop gratuită din cadrul Serviciului Strategii, Politici, Programe și Monitorizare pentru Prevenirea și Combaterea Violenței Domestice, au fost primite un număr de 428 apeluri.
Din totalul de 428 apeluri primite:
-
306 au fost apeluri preluate;
-
86 au fost apeluri scurte;
-
36 apeluri pierdute (angajare într-o alta convorbire).
Cele 306 apeluri preluate sunt clasificate astfel:
din punctul de vedere al domeniului pentru care a fost apelată linia telefonică:
-
188 apeluri în domeniul violenței domestice (relatare acte de violență, informații privind linia telefonică, etc.);
-
2 apeluri în domeniul egalității de gen;
-
1 apel în domeniul violenței sexuale – alt context decât violența domestică;
-
115 apeluri alt domeniu/nu au fost de competența ANES (semnalare situații care nu sunt de competența ANES, etc.).
din punctul de vedere al calității persoanei apelante:
-
pentru cele 188 apeluri în domeniul violenței domestice (inclusiv reveniri):
134 apelanți “victimă”;
47 apelanți “martor”;
7 apelanți “altă persoană”;
-
pentru cele 2 apeluri în domeniul egalității de gen:
2 apelanți “victimă”;
-
pentru apelul în domeniul egalității de gen:
1 apelant “victimă”;
-
pentru cele 115 apeluri care nu au fost de competența ANES (inclusiv reveniri):
1 apelant”victimă”;
1 apelant “martor”;
113 apelanți “altă persoană”
În ceea ce privește tipurile de violență care au fost semnalate* (inclusiv în cazul unor reveniri ale apelantului), în cazuri de violență domestică și pentru situațiile în care persoana apelantă și-a exprimat disponibilitatea de a oferi detalii în acest sens, avem:
-
103 acte de violență psihologică;
-
96 acte de violență fizică
-
78 acte de violență verbală;
-
10 acte de violență socială
-
7 acte de violență economică;
-
5 acte de violență sexuală;
-
3 acte de violență cibernetică.