În perioada 13 aprilie 2021 – 12 mai 2021, perioadă de prelungire a stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 aprilie 2021, la HELPLINE-UL cu număr unic la nivel național 0800.500.333, destinat victimelor violenței domestice, discriminării pe criteriul de sex și traficului de persoane, linie telefonică non-stop gratuită, au fost primite un număr de 301 apeluri, incluzând atât apelurile scurte, fără, dialog, cât și reveniri ale unor persoane care au apelat inițial linia telefonică – 0800 500 333.
Din totalul de 301 apeluri primite:
-
198 au fost apeluri preluate;
-
49 au fost apeluri scurte;
-
54 apeluri nu au fost preluate, datorită angajării într-o altă convorbire telefonică.
Cele 198 apeluri preluate sunt clasificate astfel:
din punct de vedere al domeniului pentru care a fost apelată linia telefonică (inclusiv reveniri):
-
138 apeluri în domeniul violenței domestice;
-
59 apeluri în alt domeniu/nu au fost de competența ANES – alt domeniu.
-
1 apel în domeniul egalității de șanse/gen;
din punct de vedere al calității persoanei apelante:
-
pentru cele 138 apeluri în domeniul violenței domestice (inclusiv reveniri):
93 apelanți “victimă”;
37 apelanți “martor”;
8 apelanți “altă persoană”;
-
pentru apelul în domeniul egalității de șanse/gen:
1 apelant “victimă”;
-
pentru cele 59 apeluri care nu au fost de competența ANES (inclusiv reveniri):
2 apelant “victimă”;
57 apelanți “altă persoană”;
În ceea ce privește tipurile de violență care au fost semnalate* (inclusiv în cazul unor reveniri ale apelantului), în cazuri de violență domestică și pentru situațiile în care persoana apelantă și-a exprimat disponibilitatea de a oferi detalii în acest sens, avem:
-
82 acte de violență psihologică;
-
79 acte de violență fizică;
-
58 acte de violență verbală;
-
12 acte de violență socială;
-
3 acte de violență cibernetică.
-
1 act de violență sexuală;
-
1 act de violență economică;