În perioada 10 septembrie 2021 – 10 octombrie 2021, la HELPLINE cu număr unic la nivel național, destinat victimelor violenței domestice, discriminării pe criteriul de sex și traficului de persoane, linie telefonică non-stop gratuită, au fost primite un număr de 647 apeluri, incluzând atât apelurile scurte, cât și reveniri ale unor persoane care au apelat inițial linia telefonică – 0800 500 333.
Din totalul de 647 apeluri primite:
-
353 au fost apeluri preluate;
-
172 au fost apeluri scurte;
-
122 apeluri nu au fost preluate, datorită angajării într-o altă convorbire telefonică.
Cele 353 apeluri preluate sunt clasificate astfel:
din punct de vedere al domeniului pentru care a fost apelată linia telefonică (inclusiv reveniri):
-
159 apeluri în domeniul violenței domestice;
-
2 apeluri în domeniul traficului de persoane;
-
192 apeluri în alt domeniu/nu au fost de competența ANES (semnalare situații care nu sunt de competența ANES,etc.) – alt domeniu;
din punct de vedere al calității persoanei apelante:
-
pentru cele 159 apeluri în domeniul violenței domestice (inclusiv reveniri):
114 apelanți “victimă”;
33 apelanți “martor”;
12 apelanți “altă persoană”;
-
pentru cele 2 apeluri în domeniul traficului de persoane (inclusiv reveniri):
2 apelanți “martor”.
-
pentru cele 192 apeluri care nu au fost de competența ANES (inclusiv reveniri):
4 apelanți “victimă”;
188 apelanți “altă persoană”;
În ceea ce privește tipurile de violență domestică semnalate* (inclusiv în cazul unor reveniri ale apelantului), în cazuri de violență domestică și pentru situațiile în care persoana apelantă și-a exprimat disponibilitatea de a oferi detalii în acest sens, avem:
-
97 acte de violență psihologică;
-
93 acte de violență fizică;
-
81 acte de violență verbală;
-
12 acte de violență socială;
-
5 acte de violență sexuală;
-
3 acte de violență economică;
-
1 act de violență cibernetică.