În perioada 01 august 2024 – 31 august 2024, la HELPLINE cu număr unic la nivel național 0800.500.333, destinat victimelor violenței domestice, discriminării pe criteriul de sex și traficului de persoane, linie telefonică non-stop gratuită din cadrul Serviciului Strategii, Politici, Programe și Monitorizare pentru Prevenirea și Combaterea Violenței Domestice, au fost primite un număr de 834 apeluri.
Din totalul de 834 apeluri primite:
• 625 au fost apeluri preluate;
• 182 au fost apeluri scurte;
• 27 apeluri pierdute (angajare într-o altă convorbire).
Cele 625 apeluri preluate sunt clasificate astfel:
din punctul de vedere al domeniului pentru care a fost apelată linia telefonică:
• 267 apeluri în domeniul violenței domestice (relatare acte de violență, informații privind adăposturile pentru victimele VD, informații privind linia telefonică, etc.). În cadrul celor 267 de apeluri se regăsesc 13 apeluri pentru care au fost furnizate informații cu privire la voucherele de care pot beneficia victimele violentei domestice.
• 3 apeluri în domeniul traficului de persoane;
• 2 apeluri în domeniul violenței sexuale – alt context decât VD;
• 6 apeluri în domeniul hărțurii la locul de muncă;
• 347 apeluri alt domeniu/nu au fost de competența ANES (semnalare situații care nu sunt de competența ANES).
din punctul de vedere al calității persoanei apelante:
• pentru cele 267 apeluri în domeniul violenței domestice (inclusiv reveniri) :
184 apelanți “victimă”;
81 apelanți “martor”;
2 apelanți “altă persoană”;
• pentru cele 3 apeluri în domeniul traficului de persoane (inclusiv reveniri):
2 apelanți “martor”;
1 apelant “altă persoană”;
• pentru cele 2 apeluri în domeniul violenței sexuale – alt context decât violența domestică:
1 apelant “victimă”;
1 apelant “martor”;
• pentru cele 6 apeluri în hărțuirii la locul de muncă:
6 apelanți “victimă”;
• pentru cele 347 apeluri care nu au fost de competența ANES (inclusiv reveniri):
• 1 apelant “martor”;
346 apelanți “altă persoană”.
În ceea ce privește tipurile de violență care au fost semnalate* (inclusiv în cazul unor reveniri ale apelantului), în cazuri de violență domestică și pentru situațiile în care persoana apelantă și-a exprimat disponibilitatea de a oferi detalii în acest sens, avem:
• 165 acte de violență fizică;
• 226 acte de violență verbală;
• 230 acte de violență psihologică;
• 11 acte de violență socială;
• 7 acte de violență sexuală;
• 11 acte de violență economică;
• 4 acte de violență cibernetică;
* În cazul unui apel, de regulă sunt semnalate mai multe tipuri de violență.